EMPIRE STATE BUILDING KONDIGT SLUITING VAN SKYRIDE AAN

16 januari 2015

New York, New York, 16 januari 2015 – Het Empire State Building maakt vandaag bekend dat de attractie Skyride, die al meer dan twintig jaar in het Empire State Building is gevestigd, op 31 december 2015 is gesloten.

Hoewel Skyride op geen enkele manier verbonden was met het Empire State Building of Empire State Realty Trust (het "Bedrijf"), opereerde het wel binnen het Empire State Building en, met zijn alomtegenwoordige aanwezigheid van straatventers in de buurt rond het Empire State Building, veroorzaakte verwarring onder toeristische bezoekers en congestie voor huurders en hun bezoekers.

Jean-Yves Ghazi, directeur van het Empire State Building Observatory, verklaarde: “De agressieve straatventers van Skyride waren een aanhoudende overlast. We verwelkomen hun vertrek en ondersteunen de regulering van dergelijke praktijken door New York City.”

Over het Empire State Building

Het Empire State Building, eigendom van Empire State Realty Trust, Inc., torent 1,454 meter boven Midtown Manhattan (van basis tot antenne) uit en is het 'meest beroemde gebouw ter wereld'. Met nieuwe investeringen in energie-efficiëntie, infrastructuur, openbare ruimtes en voorzieningen heeft het Empire State Building eersteklas huurders aangetrokken in uiteenlopende sectoren van over de hele wereld. De robuuste uitzendtechnologie van de wolkenkrabber ondersteunt alle grote televisie- en FM-radiostations in de grootstedelijke markt van New York. Het Empire State Building werd uitgeroepen tot Amerika's favoriete gebouw in een peiling van het American Institute of Architects, en het Empire State Building Observatory is een van 's werelds meest geliefde attracties als de nummer 1 toeristische bestemming van de regio. Ga voor meer informatie over het Empire State Building naar www.empirestatebuilding.comwww.facebook.com/empirestatebuilding, @EmpireStateBldg, www.instagram.com/empirestatebldgwww.youtube.com/esbnyc or www.pinterest.com/empirestatebldg/.

Over Empire State Realty Trust

Empire State Realty Trust, Inc. (NYSE: ESRT), een toonaangevende vastgoedbeleggingstrust (REIT), bezit, beheert, exploiteert, verwerft en herpositioneert kantoor- en winkelpanden in Manhattan en het grootstedelijk gebied van New York, inclusief de Empire State Gebouw, 's werelds beroemdste gebouw. Het hoofdkantoor van het bedrijf is gevestigd in New York, New York, en de kantoor- en winkelportefeuille van het bedrijf beslaat 10.1 miljoen vierkante meter verhuurbaar op 30 september 2015, bestaande uit 9.4 miljoen vierkante meter verhuurbaar in 14 kantoorpanden, waaronder negen in Manhattan, drie in Fairfield County, Connecticut en twee in Westchester County, New York; en ongeveer 720,000 verhuurbare vierkante meter in de winkelportefeuille.

Forward-Looking Statements

Dit persbericht bevat "toekomstgerichte verklaringen". Toekomstgerichte verklaringen kunnen worden geïdentificeerd door het gebruik van woorden als "gelooft", "verwacht", "kan", "zal", "zou moeten", "zoekt", "ongeveer", "beoogt", "plannen", "pro forma", "schat", "overweegt", "beoogt", "gaat door", "zou" of "anticipeert" of de ontkenning van deze woorden en zinsdelen of soortgelijke woorden of zinsdelen. Onder andere de volgende factoren kunnen ertoe leiden dat de werkelijke resultaten en toekomstige gebeurtenissen wezenlijk verschillen van de resultaten die zijn uiteengezet of overwogen in de toekomstgerichte verklaringen: de factoren die zijn opgenomen in het jaarverslag van het bedrijf op formulier 10-K voor het jaar eindigend op 31 december, 2014, met inbegrip van die uiteengezet onder de kopjes "Risicofactoren", "Bespreking en analyse door het management van de financiële toestand en bedrijfsresultaten" en "Bedrijf en eigendommen". Hoewel toekomstgerichte verklaringen de overtuigingen van het bedrijf te goeder trouw weerspiegelen, zijn ze geen garantie voor toekomstige prestaties. Het bedrijf wijst elke verplichting af om toekomstgerichte verklaringen publiekelijk bij te werken of te herzien om veranderingen in onderliggende aannames of factoren, nieuwe informatie, gegevens of methoden, toekomstige gebeurtenissen of andere veranderingen na de datum van dit persbericht weer te geven, behalve zoals vereist door toepasselijke wet. Voor een verdere bespreking van deze en andere factoren die van invloed kunnen zijn op de toekomstige resultaten, prestaties of transacties van het bedrijf, zie de sectie getiteld "Risicofactoren" in het jaarverslag van het bedrijf op formulier 10-K voor het jaar eindigend op 31 december 2014, en andere risico's die worden beschreven in documenten die vervolgens van tijd tot tijd door het bedrijf worden ingediend bij de Securities and Exchange Commission. Potentiële beleggers mogen niet overmatig vertrouwen op toekomstgerichte verklaringen, die alleen gebaseerd zijn op informatie die momenteel beschikbaar is voor het bedrijf (of voor derden die de toekomstgerichte verklaringen afleggen).

Contact:

Investeerders

Investeerdersrelaties van Empire State Realty Trust

IR@empirestaterealtytrust.com

Stacey-Ann Hosang, Senior Manager Public Relations en Brand Partnerships

PublicRelations@empirestaterealtytrust.com

Bezoek het hart van NYC

Het is een niet te missen ervaring in New York. Boek vandaag nog je ticket naar de top.