Empire State Building geeft opdracht tot uniek stadsbeeld van internationaal geprezen kunstenaar Stephen Wiltshire

10 oktober 2017

New York, NY - 10 oktober 2017— Empire State Realty Trust, Inc. (NYSE: ESRT) heeft vandaag aangekondigd dat het de internationaal geprezen kunstenaar Stephen Wiltshire opdracht heeft gegeven om een ​​uniek stuk te maken dat tentoongesteld zal worden in het Empire State Building. Na een helikoptervlucht van 45 minuten rond Manhattan, tekent Wiltshire een stadsgezicht op canvas met het Empire State Building als middelpunt - live en uit het geheugen op de 80e verdieping van het Empire State Building. De vorderingen van de in Londen gevestigde kunstenaar zullen zichtbaar zijn voor bezoekers van het observatorium, aangezien hij vanaf dinsdag 10 oktober 5 dagelijks van 10 tot 2017 uur tekent en zijn hoogtepunt bereikt op zaterdag 14 oktober 2017.

"Stephen Wiltshire heeft echt een speciale gave en we zijn verheugd om zijn enorme talent te delen met bezoekers van het Empire State Building", aldus Anthony E. Malkin, voorzitter en CEO van ESRT. “We zijn verheugd om gasten de unieke kans te bieden om Stephen de hele dag door zijn werk te zien maken en de hele week door zijn vorderingen te zien. We staan ​​te popelen om zijn uiteindelijke creatie te zien en kijken ernaar uit om het in de toekomst met trots tentoon te stellen in het Empire State Building.”

Sinds de leeftijd van 3 jaar communiceert Wiltshire met de wereld via de taal van tekenen. Hij was een prijswinnende kunstenaar in kunstwedstrijden voor kinderen en hij ontving zijn eerste opdracht van de Britse premier op 8-jarige leeftijd. In 2006 werd hij door koningin Elizabeth II benoemd tot Member of the Order of the British Empire voor zijn diensten aan de kunstwereld, en richtte later dat jaar zijn galerie op in de Royal Opera Arcade in Londen.

Wiltshire's unieke talent en voorliefde voor stadsgezichten hebben hem over de hele wereld gebracht naar onder andere Tokio, Madrid, Dubai, Jeruzalem, Singapore, Sydney, Shanghai, Istanbul, Mexico-Stad en Rome. New York City blijft een favoriete metropool, op de tweede plaats na zijn huis in Londen.

"Na vele, vele jaren van reizen en het schetsen van steden over de hele wereld, kom ik altijd terug naar Manhattan als een plek voor inspiratie", aldus Wiltshire. “Het Empire State Building is al lang mijn favoriete gebouw ter wereld, en hoewel ik de kans kreeg om het in 2015 te schetsen, sta ik te popelen om een ​​stuk te maken dat jarenlang een thuis zal vinden in het beroemdste gebouw ter wereld. ”

Over het Empire State Building

Het Empire State Building, eigendom van Empire State Realty Trust, Inc., torent 1,454 meter boven Midtown Manhattan (van basis tot antenne) uit en is het 'meest beroemde gebouw ter wereld'. Met nieuwe investeringen in energie-efficiëntie, infrastructuur, openbare ruimtes en voorzieningen heeft het Empire State Building eersteklas huurders aangetrokken in uiteenlopende sectoren van over de hele wereld. De robuuste uitzendtechnologie van de wolkenkrabber ondersteunt grote televisie- en FM-radiostations in de grootstedelijke markt van New York. Het Empire State Building werd uitgeroepen tot Amerika's favoriete gebouw in een peiling van het American Institute of Architects, en het Empire State Building Observatory is een van 's werelds meest geliefde attracties als de nummer 1 toeristische bestemming van de regio. Ga voor meer informatie over het Empire State Building naar www.empirestatebuilding.comwww.facebook.com/empirestatebuilding@EmpireStateBldgwww.instagram.com/empirestatebldgwww.youtube.com/esbnyc or www.pinterest.com/empirestatebldg/.

Over Empire State Realty Trust

Empire State Realty Trust, Inc. (NYSE: ESRT), een toonaangevende Real Estate Investment Trust (REIT), bezit, beheert, exploiteert, verwerft en herpositioneert kantoor- en winkelpanden in Manhattan en het grootstedelijk gebied van New York, inclusief de Empire State Gebouw, 's werelds beroemdste gebouw. Het hoofdkantoor van het bedrijf is gevestigd in New York, New York. De kantoor- en winkelportefeuille van het bedrijf beslaat per 10.1 juni 30 2017 miljoen vierkante meter verhuurbaar, bestaande uit 9.4 miljoen vierkante meter verhuurbaar in 14 kantoorpanden, waaronder negen in Manhattan, drie in Fairfield County, Connecticut, en twee in Westchester County, New York; en ongeveer 700,000 verhuurbare vierkante meter in de winkelportefeuille.

Over Stephen Wiltshire

Stephen Wiltshire is een kunstenaar die gedetailleerde stadsgezichten tekent en schildert. Hij heeft een bijzonder talent voor het tekenen van levensechte, nauwkeurige weergaven van steden, soms na ze slechts kort te hebben waargenomen. In 2006 ontving hij een MBE voor diensten aan de kunstwereld. Hij studeerde Fine Art aan City & Guilds Art College. Zijn werk is over de hele wereld populair en maakt deel uit van een aantal belangrijke collecties. Ga voor meer informatie naar http://www.stephenwiltshire.co.uk/.

Kontakte:

United Entertainment Group voor Empire State Building

Rebecca Timms

Rebecca.Timms@uegworldwide.com

De Stephen Wiltshire-galerij

Zoltan Szipola

zoltan@stephenwiltshire.co.uk

Bezoek het hart van NYC

Het is een niet te missen ervaring in New York. Boek vandaag nog je ticket naar de top.