EMPIRE STATE BUILDING LANCEERT DAGELIJKS UURLIJKS LICHTSHOWS

07 september 2016

New York, NY - 07 september 2016 – Empire State Realty Trust, Inc. (NYSE: ESRT) heeft vandaag aangekondigd dat The Empire State Building (ESB) vanaf DATE TK dagelijks elk uur lichtshows zal lanceren. De wereldberoemde lichttorens zullen schitteren in het kenmerkende wit en lichtamber van ESB. Sinds 1976 heeft ESB een traditie in stand gehouden om verschillende gelegenheden en organisaties te herkennen aan de kleurrijke lichttorens. In 2012 onthulde het gebouw zijn nieuwe LED-verlichtingssysteem, dat meer dan 16,000,000 kleurencombinaties en speciale effecten kan weergeven.

Bezoekers en inwoners van New York worden aangemoedigd om foto's en video's van de uurlijkse shows te delen en te delen op hun sociale kanalen met de hashtag #ESBEffect.

"Als het hart van New York City zijn onze iconische torenlichten een hoofdbestanddeel van de skyline van New York en een wereldwijde schat die wordt gekoesterd door zowel New Yorkers als ons internationale publiek", aldus Anthony E. Malkin, voorzitter en CEO van ESRT. "Terwijl de wereld om ons heen verandert, blijft ESB evolueren en behoudt het ook zijn status als iconisch symbool en lichtend baken wereldwijd."

Samen met de gewaardeerde verlichtingsontwerper Marc Brickman zullen elke nacht, tenzij anders aangegeven, de beroemde torenlichten van ESB elk uur schijnen, op het uur dat begint bij zonsondergang tot 2 uur. De torenlichten keren terug naar hun kenmerkende witte of gespecificeerde verlichting voor de avond zodra de lichtshow is begonnen. Lichtshows zullen tweemaandelijks rouleren, wat zal worden onthuld in een verlichtingskalender die maandelijks door ESB wordt verspreid op hun website en sociale kanalen.

Over het Empire State Building

Het Empire State Building, eigendom van Empire State Realty Trust, Inc., torent 1,454 meter boven Midtown Manhattan (van basis tot antenne) uit en is het 'meest beroemde gebouw ter wereld'. Met nieuwe investeringen in energie-efficiëntie, infrastructuur, openbare ruimtes en voorzieningen heeft het Empire State Building eersteklas huurders aangetrokken in uiteenlopende sectoren van over de hele wereld. De robuuste uitzendtechnologie van de wolkenkrabber ondersteunt alle grote televisie- en FM-radiostations in de grootstedelijke markt van New York. Het Empire State Building werd uitgeroepen tot Amerika's favoriete gebouw in een peiling van het American Institute of Architects, en het Empire State Building Observatory is een van 's werelds meest geliefde attracties als de nummer 1 toeristische bestemming van de regio. Ga voor meer informatie over het Empire State Building naar www.empirestatebuilding.comwww.facebook.com/empirestatebuilding, @EmpireStateBldg, www.instagram.com/empirestatebldghttp://weibo.com/empirestatebuilding,  www.youtube.com/esbnyc or www.pinterest.com/empirestatebldg/.

Over Empire State Realty Trust

Empire State Realty Trust, Inc. (NYSE:ESRT), een toonaangevende vastgoedbeleggingstrust (REIT), bezit, beheert, exploiteert, verwerft en herpositioneert kantoor- en winkelpanden in Manhattan en het grootstedelijk gebied van New York, inclusief de Empire State Gebouw, 's werelds beroemdste gebouw. Het hoofdkantoor is gevestigd in New York, New York, en de kantoor- en winkelportefeuille van het bedrijf omvat per 10.1 december 31 2015 miljoen verhuurbare vierkante meter, bestaande uit 9.3 miljoen verhuurbare vierkante meter in 14 kantoorpanden, waaronder negen in Manhattan, drie in Fairfield County, Connecticut en twee in Westchester County, New York; en ongeveer 723,000 verhuurbare vierkante meter in de winkelportefeuille.

Forward-Looking Statements

Dit persbericht bevat "toekomstgerichte verklaringen". Toekomstgerichte verklaringen kunnen worden geïdentificeerd door het gebruik van woorden als "gelooft", "verwacht", "kan", "zal", "zou moeten", "zoekt", "ongeveer", "beoogt", "plannen", "pro forma", "schat", "overweegt", "beoogt", "gaat door", "zou" of "anticipeert" of de ontkenning van deze woorden en zinsdelen of soortgelijke woorden of zinsdelen. De volgende factoren, onder andere, kunnen ertoe leiden dat werkelijke resultaten en toekomstige gebeurtenissen wezenlijk verschillen van die uiteengezet of overwogen in de toekomstgerichte verklaringen: de factoren die zijn opgenomen in (i) het jaarverslag van het bedrijf op formulier 10-K voor het afgelopen jaar 31 december 2014, met inbegrip van die uiteengezet onder de kopjes "Risicofactoren", "Bespreking en analyse door het management van de financiële toestand en bedrijfsresultaten", "Bedrijf" en "Eigenschappen" en (ii) in toekomstige periodieke rapporten ingediend door de Bedrijf onder de Securities and Exchange Act van 1934, zoals gewijzigd. Hoewel toekomstgerichte verklaringen de overtuigingen van het bedrijf te goeder trouw weerspiegelen, zijn ze geen garantie voor toekomstige prestaties. Het bedrijf wijst elke verplichting af om toekomstgerichte verklaringen publiekelijk bij te werken of te herzien om veranderingen in onderliggende aannames of factoren, of nieuwe informatie, gegevens of methoden, toekomstige gebeurtenissen of andere veranderingen na de datum van dit persbericht weer te geven, behalve zoals vereist door toepasselijke wet. Voor een verdere bespreking van deze en andere factoren die van invloed kunnen zijn op de toekomstige resultaten, prestaties of transacties van het bedrijf, zie de sectie getiteld "Risicofactoren" in het jaarverslag op formulier 10-K voor het jaar eindigend op 31 december 2014 en andere beschreven risico's in documenten die vervolgens van tijd tot tijd door het bedrijf worden ingediend bij de Securities and Exchange Commission. Potentiële beleggers mogen niet overmatig vertrouwen op toekomstgerichte verklaringen, die alleen gebaseerd zijn op informatie die momenteel beschikbaar is voor het bedrijf (of voor derden die de toekomstgerichte verklaringen afleggen).

Media Contact:

Kristel Parram, kparram@empirestaterealtytrust.com

212-736-3100

Stacey-Ann Hosang, shosang@empirestaterealtytrust.com

212-736-3100

Bezoek het hart van NYC

Het is een niet te missen ervaring in New York. Boek vandaag nog je ticket naar de top.